Zmień na język plZmień na język en
a- / A+
W koszyku: - 0.00
Koniec sesji: -

Wybór wydarzenia

OLSZTYŃSKIE SPOTKANIA TEATRALNE
HOTEL ZNP
Spektakl inspirowany powieścią Izabeli Tadry to barwna podróż przez życie Belci – bohaterki w ciągłym ruchu, z jednego hotelowego pokoju do drugiego, z romansu do romansu, balansującej między oczekiwaniami rodziny, społeczeństwa i własnymi pragnieniami. Każdy, kogo spotyka, projektuje na nią swoje potrzeby i tęsknoty, a jej życie staje się sceną dla absurdalnych, tragikomicznych i kampowych sytuacji.
Małgorzata Maciejewska w adaptacji wydobywa bezczelny humor i ironiczny wdzięk powieści – to spektakl pełen operetkowego absurdu, groteskowych stand-upów i dynamicznych, zaskakujących scen. „Hotel ZNP” zderza komizm z subtelnym liryzmem, pokazując, jak trudne jest odnalezienie siebie i autentycznej relacji w świecie pełnym narzuconych ról.
To przedstawienie pełne energii, improwizacji, humoru i wzruszeń – opowieść o potrzebie miłości, poszukiwaniu własnej drogi i sile, by wciąż podążać naprzód.


BALLADYNA
Spektakl wyreżyserował Jarosław Kilian, dobrze już znany olsztyńskiej publiczności („Baśń o pięknej Parysadzie i o ptaku Bulbulezarze” oraz „Coraz bardziej Zielona Gęś”). Jednak nowe przedstawienie nie przypomina poprzednich. Artysta, który po „Balladynę” sięgnął po raz czwarty, zaproponował całkiem inne odczytanie arcydzieła Słowackiego, odległe od pastelowo baśniowych klimatów, z jakimi kojarzymy jego inscenizacje. Kluczem do spektaklu są słowa Goplany „poplątałam ludzkie losy”. W tej sztuce znajdziemy i kryminał, i horror, i dramat historyczny, i coś z Szekspira, i cudowność zmieszaną z grozą zatopioną w prasłowiańskich wątkach, wiele ludowości, a nawet coś z komedii absurdu.
Rekomendowany wiek: od 12 lat
CORAZ BARDZIEJ ZIELONA GĘŚ
Teatrzyk Zielona Gęś ma zaszczyt przedstawić swój zespół. Przed Państwem, z największą tremą wystąpią: Alojzy Gżegżółka, Prof. Bączyński, Hermenegilda Kociubińska, Osiołek Porfirion, Pies Fafik, Piekielny Piotruś i inni.
Mogą się Państwo spodziewać przedniej rozrywki, barwnych dowcipów i groteski najwyższej próby. Spektakl w reżyserii Jarosława Kiliana z muzyką Grzegorza Turnaua jest rozśpiewaną odpowiedzią na potrzebę fantazji i purnonsensu. Twórcy przygotowali kompilację żartobliwych utworów Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego - mistrza poetyckiego absurdu.
Zachęcamy do oderwania się od racjonalnych interpretacji, odrzucenia logicznych wywodów, by pozwolić ponieść się nadzwyczajnej wyobraźni i wciągnąć w wir prześmiewczych nonsensów Zielonej Gęsi.
Kurtyna!
Spektakl bez ograniczeń wiekowych
CZAS PORZUCENIA
„Pewnego kwietniowego popołudnia, tuż po obiedzie, mąż powiedział mi, że odchodzi …” - mówi bohaterka „Czasu porzucenia” Eleny Ferrante.

Jak zachować się w tej sytuacji z klasą? - zastanawia się bohaterka spektaklu na podstawie tej powieści. Bo tego właśnie zdają się oczekiwać od niej wszyscy. Nawet jeśli to nie ich sprawa.

Jak zachować się z klasą wobec byłego męża, który wolałby jędrniejszy tyłek?
Jak zachować się z klasą wobec córki, która wolałaby mieszkać z tatusiem?
Jak zachować się z klasą wobec znajomych, którzy wolą świeżo zakochanych od skwaszonej rozwódki?
Jak zachować się z klasą wobec umierającego psa, który wolałby, żebyś dała mu umrzeć w spokoju?
Jak zachować się z klasą wobec pokoleń kobiet, które z klasą dławiły się własną klasą?

Czy aby na pewno musisz mieć klasę?

Rekomendowany wiek: od 16 lat
FOMO
Muzyczny spektakl dyplomowy uczniów Studium Aktorskie im. Aleksandra Sewruka w Olsztynie. W przedstawieniu wykorzystane są utwory (DOROTY) Doroty Masłowskiej z płyty “Wolne”.
FOMO (ang. fear of missing out) to lęk przed przegapieniem czegoś istotnego. Tylko co jest istotne? Jak w dobie AI, social mediów, galopującej technologii i ekstremalnego przyspieszenia odróżnić, co jest ważne, a co nie? Co mogę pominąć, a bez czego wypadnę z gry?
W tym spektaklu, studenci roku dyplomowego przyglądać się będą swym samotnościom z różnych perspektyw ludzkiego bytowania, poszukując odpowiedzi na podstawowe pytanie - kim jestem. Kim jestem teraz?

Rekomendowany wiek: od 16 lat
Przestrzenie Sztuki
JAK PŁAKAĆ W MIEJSCACH PUBLICZNYCH
„Jeśli zastanawiacie się, czy nie powinniście iść do psychiatry, to prawdopodobnie powinniście.” Emilia Dłużewska
Jak głośno możesz śmiać się ze swojego smutku, nie martwiąc przy tym bliskich? Jak płakać, by nikt się o tym nie dowiedział? Gdzie ukryć smarki albo siebie przed pełnym litości wzrokiem innych? A może twój stan, to tylko potrzeba uwagi albo zamiłowanie do dramatyzmu?
„Jak płakać w miejscach publicznych” to spektakl oparty na głośnej książce Emilii Dłużewskiej, która w zabawny (i tym bardziej przejmujący) sposób rozprawia się z tematem depresji. W pełnej dystansu, ciepła i zaskakujących metafor opowieści twórczynie spektaklu przyglądają się myślom osoby pogrążonej w smutku, jej spektakularnym wzlotom i jeszcze mocniejszym upadkom.

Rezydencja artystyczna odbyła się w ramach w ramach programu Przestrzenie sztuki finansowanego ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, realizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, współfinansowanego przez Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Rekomendowany wiek: od 16 lat
KRZYŻACY
Sienkiewicz, sięgając po dzieje starcia Polski z potęgą Zakonu Krzyżackiego, stworzył opowieść, która szybko stała się czymś więcej niż tylko lekcją historii. Na podstawie średniowiecznych kronik zbudował pełen rozmachu obraz walki, lojalności i narodowego oporu w czasach, gdy Polacy sami potrzebowali symbolicznego wsparcia.
W centrum opowieści umieścił jednak także poruszającą historię miłości Zbyszka i Danusi — intymną i emocjonalną oś narracji, która dodaje powieści ludzkiego wymiaru. „Krzyżacy" to nie tylko literacki klasyk, ale także manifest nadziei i siły kulturowej, która przetrwała mimo politycznego zniewolenia.
Reżyserię powierzono Janowi Klacie, jednemu z najważniejszych polskich reżyserów teatralnych, od lat obecnemu zarówno na polskich, jak i międzynarodowych scenach.
Rekomendowany wiek: od 16 lat
LATA
„Znikną wszystkie obrazy” - tym zdaniem Annie Ernaux rozpoczyna opowieść o życiu pewnej kobiety na tle Historii. W spektaklu „Lata” to zdanie powraca, niekiedy ledwo słyszalne, komponując się w jedną melodię z uderzeniami serca, szmerem oddechu, ambientem miejsca. Protagonistka przygląda się kobietom, którymi kiedyś była, z którymi „dzieli wspólną pamięć”. W centrum zdarzenia jest tekst, który ożywa jako obiekt zbiorowej kontemplacji.

Rekomendowany wiek: od 12 lat
MEWA
Na rosyjskiej prowincji, wśród nudy i wzajemnych urazów, młody pisarz Trieplew marzy o wielkiej sztuce i miłości. Jego matka, sławna aktorka, podcina mu skrzydła, a ukochana Nina fascynuje się błyskotliwym Trigorinem. Nieuchronna konfrontacja prowadzi do dramatycznych wyborów i życiowych porażek.

Rekomendowany wiek: od 16 lat
MIRECZEK
Na czym polega choroba alkoholowa? Kiedy bliska osoba staje się kimś obcym? Jak trafia się na margines społeczeństwa? Czy można urodzić się złym? Ratować własnego ojca czy przede wszystkim siebie? Mówiąc o syndromie DDA, opowiadając historię z perspektywy ofiary, a nie sprawcy, nie sposób nie wspomnieć jeszcze: o syndromie ratownika, etapach uzależnienia od alkoholu, zmaganiu z traumą, końcu relacji i żalu po stracie.
Spektakl jest adaptacją reportażu „Mireczek. Patoopowieść o moim ojcu” Aleksandry Zbroi.

Rekomendowany wiek: od 16 lat
Olsztyński Teatr Tańca w Jaraczu
ODCISKI
„Odciski” to debiut choreograficzny – finał laboratorium tanecznego w ramach działań edukacyjnych „Młodzi adepci choreografii” – dwóch tancerek Olsztyńskiego Teatru Tańca Mai Gajzmer i Lidii Zygadło. Duet opowiada o relacjach, o ich początkach, rozwoju i kryzysach. O tym, jak każda znajomość wpływa na nas i zostawia po sobie ślad. Spektakl jest przypomnieniem, że wszyscy jesteśmy tylko ludźmi pełnymi sprzeczności, słabości, marzeń i nadziei. Pokazuje, jak łatwo sami komplikujemy to co piękne. Przypomina o tym, że relacje – w każdej formie – są jednym z najcenniejszych darów. Miłość, nie zawsze romantyczna, ale zawsze ludzka, jest czymś, o co warto walczyć. Nawet jeśli oznacza to, że czasem trzeba usiąść przy stole i zacząć od nowa.
Olsztyński Teatr Tańca w Jaraczu
PRESENT TENSE
„Present tense” to poszukiwanie przynależności we wzmacniającym poczucie izolacji labiryncie współczesnych struktur. To podróż młodego ciała w świecie nadmiaru, przeciążonego informacją i oczekiwaniami, doświadczającego polifoniczności historii i dźwięków. Inspirowany „Fizyką Smutku" Georgiego Gospodinowa i jego figury Minotaura spektakl porusza temat wykluczenia i odmienności: tożsamości, orientacji, neuroatypowości czy wrażliwości, które nie mieszczą się w narzuconych szablonach, a które jednocześnie stanowią niezwykle ważny głos we współczesnym świecie. To trasa po wrażliwości, autentyczności i ich pielęgnacji. Spektakl tworzy przestrzeń refleksji nad tym, czym może być bliskość, uważność i czułość w rzeczywistości zdominowanej przez rywalizację, porównywanie i stymulację.
SEKS, MIŁOŚĆ I PODATKI
Na tym świecie pewne są tylko śmierć i podatki – powiedział ponad dwieście pięćdziesiąt lat temu Benjamin Franklin.

Bohaterowie komedii „Seks, miłość i podatki” ze wszelkich sił starają się zadać kłam owej ponurej podatkowej nieuchronności…jednocześnie coraz bardziej nieuchronnie popadając w karkołomne tarapaty.

Narzeczona, która jest kochanką najlepszego przyjaciela swojego narzeczonego, najlepszy przyjaciel, który zdradza swoją dziewczynę z narzeczoną swojego najlepszego przyjaciela i który musi nagle na chwilę stać się żoną swojego najlepszego przyjaciela, jego zdradzana dziewczyna niemająca pojęcia, że jej chłopak jest chwilowo żoną swego najlepszego przyjaciela oraz matka narzeczonego, która chce poznać narzeczoną syna, a poznaje wścibskiego sąsiada i pijanego inspektora skarbowego, który zamiast liczyć podatki, podrywa mamusię narzeczonego i jego przyjaciela, który chwilowo musi grać rolę jego uroczej żony…Nadążacie Państwo?

W tej szalonej komedii nikt nie wie do końca, kim kto jest naprawdę i naprawdę nikt nie wie, kim kto jest na niby…
Rekomendowany wiek: od 12 lat
Przestrzenie Sztuki
SMACZNEGO, PROSZĘ WILKA!
Mały zagubiony Zajączek, wędrując po lesie w poszukiwaniu taty naiwnie wkracza do chatki Wilka i Pajęczycy. Wilk wbrew własnej naturze i pradawnym instynktom, zamiast schrupać Zajączka, postanowił się nim zaopiekować. Ten zaskakujący zwrot akcji daje początek niezwykłej podróży i prawdziwej przyjaźni.

Rekomendowany wiek od: 5 lat
SZTUKA
"Sztuka" jest jedną z najbardziej znanych komedii autorstwa współczesnej, francuskiej dramatopisarki Yasminy Rezy. Opowiada historię trójki przyjaciół - Marca, Serge'a i Yvana. Panowie znają się od lat, ale ich przyjaźń wystawiona została na poważną próbę. Cóż mogło zaburzyć tę wieloletnią idyllę? Obraz! Biały obraz, który kupił sobie jeden z nich, a którego nie akceptują pozostali.
Spektakl jest pełną humoru opowieścią o kryzysie przyjaźni, jak również dyskusją na temat walorów tzw. sztuki współczesnej.
Czy nasi bohaterowie przetrwają tę próbę?
WSZYSCY JESTEŚMY BELÉN
Spektakl inspirowany książką Any Eleny Correi „Wszystkie jesteśmy Belén” to sceniczna opowieść o sile, odwadze i solidarności kobiet walczących o prawo do decydowania o własnym ciele. Reportaż Correi, dokumentujący sprawę młodej Argentynki niesłusznie skazanej za poronienie, stał się symbolem walki o bezpieczną i legalną aborcję w Ameryce Łacińskiej.

Rekomendowany wiek od: 16 lat
WSZYSTKO NA DARMO
Adaptacja powieści Waltera Kempowskiego, rozgrywająca się zimą 1945 roku gdzieś pomiędzy Olsztynem, a Elblągiem. To znacznie więcej, niż teatralna wycieczka w przeszłość. Obcość bohaterów, przeżywających swoje małe dramaty w centrum historycznej katastrofy, staje się w spektaklu okazją do przyjrzenia się współcześnie rezonującym mechanizmom: ignorowaniu rzeczywistości czy odpowiedzialności zbiorowej. Ta niepokojąca opowieść o życiu w cieniu wojny nasycona jest też przewrotnym humorem. Projektanci spektaklu, Weronika Szczawińska i Piotr Wawer jr to duet twórczy rozwijający oryginalny język artystyczny. „Wszystko na darmo” w ich ujęciu staje się zaskakującym wizualnie połączeniem epickiego rozmachu i kameralności, rodzajem domowej apokalipsy.
Partnerem wydarzenia jest Goethe-Institut
Rekomendowany wiek: od 16 lat
ZABICIE CIOTKI
W "Zabiciu Ciotki" niczego nie możemy być pewni.
Nawet tego czy do zabójstwa rzeczywiście dochodzi.
Główny bohater niby morduje ciotkę. Niby martwego ciała próbuje się pozbyć, ale zabójstwo zna jedynie z literatury i obca mu jest praktyczna strona zagadnienia. I tu z pomocą przychodzi nie kto inny jak tylko sam trup ciotki, służąc wsparciem i praktyczną radą.
Komedia to czy dramat?
Dwa w jednym. Źródeł tej dwoistości trzeba szukać w rozchwianej kondycji samego bohatera. W jego silnie ironicznym stosunku do świata i samego siebie.
Rekomendowany wiek: od 16 lat
ZŁE WYCHOWANIE
Inspiracją dla twórców jest kultowa już produkcja filmowa Pedro Almodóvara. Spektakl ma zgłębiać mroczne tajemnice i złożone relacje międzyludzkie, balansując na granicy rzeczywistości i fikcji. To propozycja dla widzów ceniących wielowymiarowe historie.
Rekomendowany wiek: od 18 lat